Nyomaszt az éhség ígérete

Nyomasztott az apokalipszis folytonos emlegetése. 
Jézus második eljövetele. Rengeteg helyen várják őt vissza, és sok tanító tanítja, hogy a mi életünkben újra eljön.

Tudom, hogy ez reményt ad embereknek. Nekem nem azt adott. Mivel a Jelenések könyvében nagyon sok szó esik arról, mi lesz AZELŐTT. Azelőtt földrengések lesznek, háborúk, keresztényüldözések, éhínségek. 

Hogy lehet azt leírni, milyen volt Jelenések könyvét olvasni gyerekként? Amikor amúgyis olyan picinek láttam magam. Trónusok, kerúbok, üvegtenger és négy élőlény, elöl és hátul szemekkel tele. 

Bárcsak felfogtam volna hogy ez metafora! Bárcsak meghallottam volna, ha valaki elmondta ( ámbár nem biztos) hogy ezt nem úgy kell érteni, ahogy le van írva. Hogy amikor János azt írja, "én nagyon sírtam, mert senki nem bizonyult méltónak arra, hogy kinyissa a könyvet, " az nem azt jelenti hogy az összes eddig élők milliárdjai VALÓBAN annyira bűnösök az isten szemében amennyire tanultuk. És amikor a pecséteket feltörik, és a negyedik pecsétnél jön a "fakó ló, a rajta ülőnk neve Halál és a Pokol követte őt, és hatalom adatott nekik a föld negyedrészén, hogy öljenek karddal, éhínséggel és döghalállal, és a föld vadállatai által" az nem volt az én lelkemnek hasznos. 

Mert kurvára félelmetes képek ezek. És kicsi voltam, és azt hittem, minden igaz, ami a Bibilában van és minden úgy igaz. A Föld teremtésétől kezdve, Mózes első könyvétől a Jelenések könyvéig minden betű. Úgy lett kinyilatkoztatva.

Olyan egyszerű volt. Vagyunk mi, akik hiszünk és majd üdvözülünk és vannak a hitetlenek, akik nem hiszik, hogy a Biblia igaz és nem hisznek semmiben, és hiába vigadnak a Földön, a pokolra kerülnek. Vagyis ezt nem illik kimondani, minden a mindenható isten kegyelmén múlik, dehát lehetett tudni és kész.

És ez ma agyrémnek tűnik, de ennek a finomított változata akkor miért nem agyrém? 

Hogy a jó embejek a mennybe mennek, a josszak meg a pokolba? Jézus.

Ja, és a trombiták a pecsétek előtt. Azok is többnyire válogatott halálokat hoztak. És Cs. K. igehirdetései fent vannak a neten, utána lehet nézni szószékről hirdette, hol tartanak most a háborúk, éhínségek, statisztikák is voltak az igehirdetésben. Végigjegyzeteltem azt a vasárnapot is, emlékszem, milyen volt másnap iskolába menni. 

Igen, ilyenkor jön az, hogy ha valakinek van egy olyan családja, ahol lehet ezekről beszélni, akkor nem ijedek meg ennyire. De nálunk pont abban a 10 évben foglalkoztatta apámat az apokalipszis szóval tőle is ez jött és ő nem látszott úgy, mint aki ezt rossznak élné meg. 

Jézus jön, előtte borzalmas lesz, de utána vár miket a menny.

Sosem terveztem az életemet, és akkor itt is bejön a céltalanság, ami a szektából menekültek első ismérve. Hogy a kurva életbe tettem volna sok energiát a tervezgetésbe, mikor arra számítottam, hogy életemben bármelyik nap, értsd B Á R M E LY I K nap visszajön Jézus? Ja nem, ez így nem pontos, BÁRMELYIK nap elkezdődhet az Apokalipszis. A rám váró éhínség, háború, vizek "ürömmé és keserűvé válása", ide kéne másolnom összegyűjtve, mi minden van felsorolva borzalom abban a 22 fejezetben, de nem fogom mert megint hányingerem van. Leírhatatlanul sok fájdalmat és félelmet váltott ki belőlem, hogy tudtam, bármikor kezdődhet, amiről így lehet olvasni: "azokban a napokban keresik az emberek a halált de nem találják, vágynak meghalni, de fut előlük a halál".

Nem bírom kinyitni a konkordanciát de valahol van szó kisgyerekek megevéséről az éhség idején. Biztos meg lehet találni, 

ha csak azt írom be hogy éhínség, annyi igehely jön ki, hogy nem győzöm csak úgy végigfutni. 

De miért is jönne ki más, a Földtörténet tele van éhínségekkel, az emberiség története is, csak EZT NEKÜNK NEM MONDTÁK! Nem mondták, hogy ne a világháborúra készüljünk. Nem mondta senki, hogy MOST NEM EZ  FELADAT. 

Nem tudtam szép életet meg szakmát tervezgetni, el voltam foglalva, tudatom egy része és felteszem a nem tudatos énem, energiáim, figyelmem jelentős része egy kurva nagy éhínségre készülgetett.

Mert az volt az életem, hogy kerestem Isten akaratát. A Bibliaolvasáson át. 

Tele van az Ószövetség döghalál, kard és éhínség általi halálok ígérgetésével.

Jeremiás - hát kb.ilyenek, de csak egyet másolok ide:

Az Úr ezt a szózatot intézte hozzám: 2Ne végy magadnak feleséget, és ne legyenek fiaid és lányaid ezen a helyen. 3Mert ezt mondja az Úr a fiakról és a lányokról, akik ezen a helyen születnek, és az anyákról, akik szülik, meg az apákról, akik nemzik őket ezen a földön: 4Nyomorúságos halállal halnak majd meg; senki sem siratja meg és el sem temetik őket; olyanok lesznek, mint a föld színén szétszórt ganéj; kard és éhínség által vesznek el, s holttestük az ég madarainak és a mező vadjainak lesz a martalékuk. 5Majd így folytatta szózatát az Úr: Ne menj be olyan házba, ahol gyászolnak; se sírni ne menj be, se részvétedet kifejezni. Mert elvettem ettől a néptől a békességet – mondja az Úr –, megvontam tőlük az irgalmat és a könyörületet. 6Meghal apraja-nagyja ennek az országnak, és nem lesz részük sem temetésben, sem siratásban. Senki nem vagdossa meg magát értük, sem a haját nem nyírja le. 7A gyászolónak nem tör senki kenyeret, hogy megvigasztalja halottjáért; a vigasztalás poharát sem nyújtják neki apjáért és anyjáért. 8De a víg lakoma házába se menj be, hogy ott leülj, egyél és igyál. 9Mert azt mondja a Seregek Ura, Izrael Istene: Íme, elhallgattatom ezen a helyen a szemetek láttára, és még a ti napjaitokban az öröm szavát és a vidámság szavát, a vőlegény szavát és a menyasszony szavát. 10Ha majd ezt mind tudtára adod ennek a népnek, és megkérdezik: „Miért határozta el az Úr ellenünk ezt a veszedelmet? Mi a mi bűnünk? Miféle vétekkel vétkeztünk az Úr, a mi Istenünk ellen?” – 11akkor majd ezt mondd nekik: „Azért történt ez, mert már atyáitok elhagytak engem – mondja az Úr –, más istenekhez szegődtek, nekik szolgáltak és őket imádták. Engem pedig elhagytak és nem tartották meg törvényeimet. 12Ti pedig még atyáitoknál is nagyobb gonoszságot műveltetek. Hiszen mindegyiketek megátalkodott, gonosz szíve szándékát követi, és nem hallgat rám. 

Ajánlatos volt tehát hallgatni az Istenre. 

És mi van Márk 13-mal? (És a Lukács 21-el meg a Máté 24-el, oh, ezek a párhuzamos evangéliumok) Az még csak nem is Jelenések könyve. 

Amikor pedig háborúk zaját vagy háborúk hírét halljátok, meg ne rémüljetek! Ennek meg kell lennie, de ez még nem a vég. 8Mert nemzet nemzet ellen és ország ország ellen támad, többfelé földrengések és éhínségek lesznek: a vajúdás kínjainak a kezdete mindez!”

Csak azért is idemásolom, és aki ezt olvassa, képzelje magát gyerekként ebbe bele:

Előbb azonban minden nép között hirdetni kell az evangéliumot. (ezért kell a sok misszionárius. minél előbb hirdetik mindenhol az Igét, annál előbb megvalósul isten terve) 11Amikor pedig elhurcolnak és átadnak titeket, ne aggódjatok előre, hogy mit mondjatok, hanem ami megadatik nektek abban az órában, azt mondjátok, mert nem ti vagytok, akik szóltok, hanem a Szentlélek. (nem az a kérdés, elhurcolnak-e, mert el fognak. az a kérdés, mennyire vagy felkészülve a kínzásokra) 12Akkor testvér a testvérét, apa a gyermekét adja majd halálra, gyermekek támadnak szüleik ellen, és vesztüket okozzák, (tehát az sem kérdés, hogy lesznek-e olyanok, akik halálra adnak téged, mert lesznek, a kérdés, hogy a gyereked vagy az apád lesz-e az, vagy csak a szomszéd) 13és mindenki gyűlöl majd titeket az én nevemért; de aki mindvégig kitart, az üdvözül.” 14„Amikor pedig meglátjátok a ‘pusztító utálatosságot’ ott állni, ahol nem volna szabad - aki olvassa, értse meg! -, ( nem értettem, azóta sem értem, és utáltam mindenkit már akkor is, aki azt nézegette, épp mikor miből alakulhat a pusztító utálatosság ki) akkor, akik Júdeában vannak, meneküljenek a hegyekbe, 15aki a ház tetején van, ne szálljon le, és ne menjen be, hogy kihozzon valamit a házából, 16és aki a mezőn van, ne térjen vissza, hogy a ruháját elhozza. 17Jaj a terhes és a szoptatós anyáknak azokban a napokban! (ettől voltak szerintem éber rémálmaim tizenéveken át, konkrétan ettől, mert mindig anya akartam lenni, sok gyerekes anya, tehát felnőtt életem egy jó részét vagy terhesen vagy szoptatva képzeltem el, ha elképzeltem bármilyen jövőt és akkor el kellett vele képzelnem hogy esetleg azokra a napokra esik ez.)18Imádkozzatok, hogy ne télen legyen ez, 19mert azokban a napokban olyan nyomorúság lesz, amilyen az Isten által teremtett világ kezdete óta egészen mostanáig nem volt, és nem is lesz; (na, ezzel kezdj valamit, gyermeki képzelet) 20és ha az Úr nem rövidítené meg azokat a napokat, nem menekülne meg egyetlen halandó sem; a választottakért azonban, akiket Ő kiválasztott, megrövidítette azokat a napokat.” (az, hogy rövidebb lesz a kínzások és vérengzések napjának ideje, mint vígasztalás szerepel) 21„Ha valaki akkor ezt mondja nektek: Nézd, itt a Krisztus! - vagy: Nézd, ott van! Ne higgyétek! 22Mert hamis krisztusok és hamis próféták jelennek majd meg, jeleket és csodákat tesznek, hogy ha lehet, megtévesszék a választottakat. 23Ti azonban vigyázzatok: előre megmondtam nektek mindent!” 24„Azokban a napokban pedig, ama nyomorúság után, a nap elsötétedik, a hold nem fénylik, 25a csillagok lehullanak az égről, és az egek tartóerői megrendülnek. 26És akkor meglátják az Emberfiát eljönni a felhőkön, nagy hatalommal és dicsőséggel; 27és akkor elküldi az angyalokat, és összegyűjti választottait a világ négy tájáról, a föld sarkától az ég sarkáig.” 28„Tanuljátok meg a fügefáról vett példázatot: amikor már zsendül az ága, és levelet hajt, tudjátok, hogy közel van a nyár. 29Így ti is, amikor meglátjátok, hogy ezek történnek, tudjátok meg, hogy közel van ő, az ajtó előtt. 30Bizony, mondom néktek, hogy nem múlik el ez a nemzedék, amíg mindez végbe nem megy. (KURVA ÉLET BASSZA MEG. EZT A MONDATOT KI TALÁLTA KI? ETTŐL NEM VOLT NYUGTOM 22 ÉVIG. HOGY "NEM MÚLIK EL EZ A NEMZEDÉK. " HÁNYSZOR HALLOTTAM??! ÓÓ, HOGYAZA!

MELYIK NEMZEDÉK? AZ ÖVÉ? AKI ÍRTA? VAGY AKI OLVASSA? ÉS AZÓTA AZ A 2000 ÉV, AZ MI VOLT?

 HOGY HIHETTEM EZT EL? HOGY HIHETI EZT BÁRKI AKI NEM BOLOND VAGY NINCS MEGVESZVE? ÉS MIÉRT MONDANAK ILYENEKET SZÓSZÉKRŐL PAPOK?)

31Az ég és a föld elmúlik, de az én beszédeim nem múlnak el.” 32„Azt a napot viszont, vagy azt az órát senki sem tudja, sem az angyalok az égben, sem a Fiú, hanem csak az Atya. 33Vigyázzatok, legyetek ébren, mert nem tudjátok, mikor jön el az az idő! 34Ahogy az idegenbe készülő ember, amikor elhagyta házát, átadta szolgáinak a hatalmat, és kiadta mindenkinek a maga munkáját, az ajtóőrnek is megparancsolta, hogy vigyázzon. 35Vigyázzatok tehát, mert nem tudjátok, mikor jön meg a ház ura; lehet este vagy éjfélkor, kakasszókor vagy reggel: 36nehogy, amikor hirtelen megjön, alva találjon benneteket! 37Amit pedig nektek mondok, azt mindenkinek mondom: Vigyázzatok!”

Persze, mindennek sok rétege van, olyan vagyok mint egy hagyma, Shrek szavaival:) szóval volt emellett szó minden szépről és jóról és szeretetről és megbocsátásról és társadalmi felelősségvállalásról. DE.

Ettől még el van cseszve az egész onnan kezdve, hogy az Univerzumot szavával TEREMTŐ Isten szó szerinti kinyilatkoztatásának tanítják a Bibliát. Én nem látok nagy különbséget a Korán fanatikusai és a Biblia fanatikusai között, már ami arra vonatkozik, mennyire veszik komolyan az írást. 

Itt van 3 fordítása a Lukács 21-nek:

Lukács 21:26 Az emberek elájulnak a félelemtől és az aggodalomtól azok miatt, amik a világgal fognak történni.
  Lukács 21:26 Az emberek a lelküket lehelik majd ki attól a félelemtől és annak várásától, ami még a föld lakóira jön. Mert az ég hatalmai meg fognak rendülni.
  Lukács 21:26 Az emberek megdermednek a félelemtől és annak sejtésétől, ami az egész földre vár, mert az egek tartóerői megrendülnek.

Elájulnak a félelemtől. Lelküket lehelik ki a félelemtől. Megdermednek. 

Én megdermedtem. Évekig. Mennyi energia lehetett ennyi dermedtséggel élni?

Rengeteg írást olvastam és videót néztem reformista iszlámhitű emberekkel, teljesen döbbenetes nekem, hogy az ő hitük nem reformista szárnyában még kérdés, életben maradhat -e olyan, aki nem iszlám hitű, na ezen a kereszténység túl van már, meg azt hiszem, sose tartott itt (keresztes háborúk ide vagy oda, remélem akkor sem volt cél kiirtani mindenki hitetlent, vagy volt?) de ahogyan a szent irataikhoz hozzáállnak, az hasonlít arra, amit én kaptam és nem omlik a fejemre a tető ha ezt leírom.

Amúgy ez a tető a fejemre omlik ez van, akármit leírok, még mindig van a gyomromban egy idegesség, hogy az ég rámesik, de eddig jól bírom. Mármint gondolom nem esik a fejemre, nálam sokkal nagyobb blaszfémiákat leíró emberek is élnek. Meg ezeket már egy ideje így gondolom, mondjuk nem írtam le, de eddig se esett a fejemre semmi. Szóval nem reális félelem, de van. Élek vele, könnyebb azzal a félelemmel élni, hogy a fejemre esik az ég, mint azzal, hogy felnövök, gyerekem lesz és pont akkor jön az Apokalipszis és az éhínség alatt egymás gyerekének a húsát nézzük. 

"Mert az a nap mindenkire eljön, aki a Földön él."

Nem, nem igaz, rengetegen éltek és haltak meg és nem jött el rájuk AZ A NAP.

Miután ezeket leírtam, úgy érzem, ez a kezdete annak, hogy ne legyek olyan dermedt.

Megjegyzések

  1. Rengeteg félre értett Ige van itt azért
    Az a baj aki nem érti a Bibliát nagyon rossz következtetésekre juthat

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Szabadság, szerelem

Bűntudattal

Rend, jóság